مقدمه

بسته‌بندی یک مفهوم مطلق نیست بلکه نسبی است یعنی ذات و کیفیت آن وابسته‌ به چیز دیگری است، یک مفهوم کلی و نسبی که نشانه‌ها و حد و مرز مطلق ندارد و در مرکز تقابل شش الزام مشتری، قوانین وضوابط، تدارکات، بازار، محیط زیست ونقطه فروش قرار دارد و امروزه به دلیل افزایش تجارت جهانی، سبک زندگی جدید، کوچکتر شدن خانواده ها و تمایل مصرف کنندگان برای راحتی ، پتانسیل برای رشد بیشتر در این صنعت وجود دارد.

از سال۱۹۹۰ افزایش تقاضا بر روی بسته بندی، به ویژه مسائل زیست محیطی بسته بندی معطوف شد و در دسامبر ۱۹۹۴ اتحادیه اروپا پیشنهاد برای دستور العمل بسته بندی را پذیرفت. هدف از این دستورالعمل، به حداقل رساندن زباله های بسته بندی واستفاده مجدد و بازیافت مواد به طوری که کمتر به دفع نهایی منجر شود ، بود.
نگرانی های زیست محیطی، بیش از پیش از ملاحظات مهم برای بسیاری از مشتریان در صنعت بسته بندی می باشد که به دنبال بسته بندی محصولاتی هستند که نه تنها بهتر و ارزانتر بلکه سبزتر نیز باشند.

بسته بندی سبز   
بسته بندی سبز که بسته بندی سازگار با محیط زیست نیز نامیده می شود، به نوعی از بسته بندی اشاره دارد که با محیط زیست و سلامت انسان سازگار بوده و می تواند همسو با توسعه پایدار، مجدد مورد استفاده قرار گرفته وبازیافت شود. از دیدگاه فنی، بسته بندی سبز به گیاهان طبیعی و مواد معدنی به عنوان مواد اولیه، محیط اکولوژی و سلامت انسان، بازیافت مفید، تجزیه آسان و توسعه پایدار اشاره دارد. به عبارتی بسته بندی دوستدار محیط زیست ، بسته بندی است که علاوه بر پیدا کردن موازنه ای بین حفاظت از محصول ، تامین رضایت بازار مصرف و الزامات قانونی باید تا حدلازم از مواد کمتری استفاده نماید.

ما در تیم بومرنگ شاپ همواره می کوشیم تا محصولات را با بسته بندی سازگار با محیط زیست و در عین حال متنوع، جذاب و با کیفیت در اختیار شما بگذاریم تا درکنار لذت استفاده از کالای خریداری شده کمترین نگرانی را درمورد محیط زیست داشته باشید.